Home » Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wij streven om jouw nieuwe Homeseeds bestelling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen op jou opgegeven adres te bezorgen.

Maar, gelukkig heb je in de meeste gevallen heb je jouw pakketje gewoon binnen 1 – 3 werkdagen in huis!

Meubilair heeft in sommige gevallen een langere levertijd dan de hierboven gestelde 5 dagen, dit heeft onder andere met het transport en de formaten te maken. Twijfel je of jouw product een langere levertijd heeft? Neem dan even contact met ons op!

Indien een product niet bij ons op voorraad is dan zullen wij je zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 2 dagen hiervan op de hoogte stellen en je laten weten wanneer je jouw bestelling kan verwachten.

Woon je in België dan duurt het een dagje langer.
Woon je in Duitsland dan duurt het 2 á 3 dagen langer.

Onze producten worden voornamelijk verzonden met PostNL. Bestellingen vanaf €100 zijn gratis, voor bestellingen onder de €100 rekenen wij de volgende tarieven.

Brievenbuspakket: €3,50
Reguliere pakketpost: €5,75

Voor bestellingen die extra groot of zwaar zijn wordt een ander tarief gerekend. Dit varieert van €13,50 tot €50.00.

Mocht een artikel ondanks onze goede zorg niet aan je verwachting voldoen, dan kan deze geretourneerd worden. Je kan artikelen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen. Wanneer je een artikel wilt retourneren, gelden de volgende voorwaarden:

  • De te retourneren artikelen moeten nog voorzien zijn van labels en in originele verpakking worden geretourneerd en worden niet teruggenomen indien: de artikelen beschadigd, gebruikt en/of gewassen zijn, jezelf hebt getracht een gebrek te herstellen of je de gebruiksaanwijzing niet hebt opgevolgd.
  • Indien je een product wilt retourneren dien je dit vooraf, binnen 14 dagen na ontvangst, aan te geven d.m.v. het invullen van het retourformulier. Dit retourformulier mail je vervolgens naar info@homeseeds.nl. Na ontvangst van jouw retourformulier zenden wij je een persoonlijke link met verzendlabel toe.
  • De te retourneren artikelen dienen uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling door ons retour te zijn ontvangen. Artikelen die niet of niet binnen de gestelde termijn door ons ontvangen zijn, worden niet geaccepteerd.
  • Adresseer de zending conform instructies in de e-mail, welke je ontvangt na aanmelding van je retour, en bied de zending zo snel mogelijk aan bij een postkantoor of servicepunt van PostNL. Bij de afgifte ontvang je een verzendbewijs met daarop een barcode. Bewaar dit verzendbewijs totdat je retournering door ons verwerkt is.
  • De ontvangst van je retour wordt door ons per e-mail bevestigd. Het bedrag van de retournering wordt gecrediteerd. De uitbetaling vindt plaats op hetzelfde rekeningnummer waarop de betaling door jou is gedaan. Let er op dat de verzendkosten voor de terugzending voor je eigen rekening zijn.

Wanneer de bestelling nog niet is voldaan en verwerkt dan kan de bestelling kosteloos geannuleerd worden. Heb je de bestelling betaald via overschrijving naar onze bankrekening en is je bestelling nog niet in behandeling genomen, dan kan de bestelling kosteloos worden geannuleerd en zal het volledige totaalbedrag worden teruggestort.

Wanneer je betaling heeft plaatsgevonden via iDEAL en wij je bestelling nog niet in behandeling hebben genomen, dan kan de bestelling alsnog worden geannuleerd en zal het totaalbedrag minus de kosten van iDEAL naar je bankrekening worden teruggestort. In het geval dat wij de bestelling reeds hebben verwerkt en verzonden gelden de voorwaarden van Retourneren.

Je kunt bij ons verschillende betaalmethodes gebruiken waaronder;

  • iDeal
  • Creditcard
  • Klarna
  • Apple Pay
  • Bancontact
  • Bankoverschrijving

SSL versleuteling en beveiliging
De volledige website Homeseeds.nl is beveiligd met Secure Socket Layer (SSL). Dit betekent dat het winkelen, jouw klantgegevens en het orderproces allemaal binnen een beveiligde omgeving plaatsvind. Dus alles wat je op Homeseeds.nl doet is helemaal veilig! Mooi hè?

Privacy
Wij respecteren de privacy van alle gebruikers van onze site en we gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Wij garanderen dat jouw persoonlijke informatie in vertrouwen wordt behandeld. De gegevens die wij je vragen worden alleen gebruikt om de bestellingen zo snel en zo zorgvuldig mogelijk te laten verlopen. Wij verkopen persoonlijke gegevens niet aan externe partijen.

Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Klachten
Mocht je ondanks onze zorg niet tevreden zijn over onze webshop, dienstverlening of is er iets mis met je bestelling die je hebt ontvangen, dan willen we je vragen ons dat te laten weten! We zullen dan binnen 2-3 dagen contact met je opnemen om samen tot een oplossing te komen.

Je kan je klacht per e-mail bij ons aanmelden via info@homeseeds.nl. Vermeld in deze e-mail ook je ordernummer en telefoonnummer.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Scroll naar boven